Bättre en iPad i handen

Posted on 03/06/2010

8


Älskar tanken om portabel och smidig läsplatta. Under studieåren på specialinriktningen Digitala media på slutet av nittiotalet fick jag möjlighet att visionera om framtidens media och min favoritdröm då handlade om en läsplatta i mjukt material, med knappar för att styra sidbläddring samt navigera bland böckerna, tidningarna och magasinen. Även om materialtekniken säkert redan då hade idéer kring intressanta material för data borde vi vara längre fram idag med exempelvis e-textiler och nanomaterial. Nu har i alla fall iPad kommit, och givetvis är jag jublande glad över det. För en läsplatta i handen, även om tyngre och stelare än i mina drömmar, är ändå bättre än en läsplatta i fantasin. För nog är iPad mer läsplattan i mina drömmar än någon laptop upp till dagens datum. Så jag önskar all lycka till iPad. Och ser fram emot att känna och klämma på en när de väl är ute i den svenska handeln.

___

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Posted in: tablet, visions