Mitt liv med iPhone

Posted on 06/06/2010

0


På morgonen är väl iPhone (Android, Blackberry…) inte det första jag trevar efter. Även om tanken slagit mig. Men nog är datatelefonen, som jag köpte för dryga månaden sedan, vad som lyfter mig som mediekonsument till en helt ny nivå. Avseende innehåll, mobilitet, nätverk och apparat finns väl egentligen inget revolutionerande. Men som koncept utgör datatelefonen något nytt. Det är kunskap på språng, vilket också var främsta motivet till mitt inköp. Det är Augment reailty, som jag tycker är så ballt men även användbart. I AR browser appen Layar, har jag förövrigt byggt ett eget lager, pralinkartan (men mer om det en annan gång). Dessutom är det sociala media på ett sant mobilt sätt, vilket överraskande nog var en riktig bonus för mig. Givetvis är de gamla vanliga mobilfunktionerna där, fast bättre och går att använda på helt nya sätt. Riktigt tjusiga bilder och filmsnuttar tagna med mobilkameran går utan omvägar att publicera på exempelvis facebook eller twitter. SMS dialoger blir begripliga och överskådliga följetånger som är trevliga att läsa. Helt klart är iPhone här för att stanna i mitt liv, ett bra tag i alla fall.

___

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Posted in: smart phone